OpenAir 72 (Small)
Kurts 23 (Small)
OpenAir 69 (Small)
Om frivillighed på kulturcenteret
streetcut 220(1)

Bliv en del af nyt fællesskab og bidrag til at gøre kulturoplevelserne endnu bedre.

Vi opdaterer løbende denne side. (sidst opdateret 30.6.17)

Kontakt os på kulturcenteret@naestved.dk (ferieramt det meste af juli måned så det kan være svaret ikke kommer lige med det samme).

Næste info møde vedr. frivillige afholdes 7. august kl. 19.00

Lige nu mangler vi frivillige til:

STREET CUT 11. – 12. august
Næstveds internationale gadeteaterfestival

Festival værter
Vi får besøg af en række udenlandske og danske grupper. Hvis det er muligt vil vi tilknytte en vært/værtinde til hver gruppe, som kan vise rundt i byen og være behjælpelig med lidt praktisk under deres ophold hos os. Vi sørger for at I bliver klædt godt på med information.
Optimalt hvis der er frivillige som kan gæsternes sprog.
Vi sørger en vært til hver gruppe fra følgende lande:
Spanien (én fredag og én lørdag)
Italien (dansk vært, kun fredag)
Frankrig (kun fredag)
Polen (gerne samme person fredag og lørdag)
Danmark (to fredag og én lørdag)

Catering hjælp
Under afviklingen af festivalen har vi brug for personer der sammen har ansvaret for forplejning af artister, frivillige og personale i et særligt medarbejderområde der også fungerer som pause rum under festivalen.
Tidsrummet forventes at være fredag 12-22 og lørdag 10-16, og det handler om følgende måltider:
Let frokost fredag
Sen aftensmad fredag
Frokost lørdag

LØN og INFO (Street Cut)
Det er ulønnet arbejde. Alle der påtager sig en rimelig vagt/opgave får en festival T-shirt, mad, drikke, samt en billet til forestillingen Hotel Paradiso der spiller under Maskefestivalen (se også nedenfor).
Kulturcenterets kontor vil være bemandet under festivalen. Her er der check in for frivillige og artister. Her kan også hentes info om arrangementet.


MASKEFESTIVAL 15. – 16. september 2017
Salg af billetter ved indgangen til workshop (1-2 personer i nedenstående åbningstid)
Lørdag 2.9. kl. 11-16
Søndag 3.9. kl. 11-16
Lørdag 9.9. kl. 11-16
Søndag 10.9. kl. 11-16

Salg af billetter/billetkontrol mv. (1-2 personer med mødetid 1½ time før nedenstående forestillingstid. Slut ca. 1½ time efter starttid)
Fredag 15.9. kl. 16.00 Mosters Monster i Teatersalen
Fredag 15.9. kl. 20.00 Hotel Paradiso i Ny Ridehus
Lørdag 16.9. kl. 14.00 Store Illusioner i Teatersalen
Lørdag 16.9. kl. 20.00 Hotel Paradiso i Ny Ridehus

Dukkefører
En eller flere fysisk stærke folk der kan og vil bære gigantdukkerne i paraden. Giganterne monteres som stativ/rygsæk på skulder og ryg.
Du skal selv klædes ud, sminkes/males så du passer til giganten.
Prøvetid forventes torsdag 14.9. og selve paraden fredag 15.9. kl. 11 med en masse børn og den store Parade kl. 17.00 (varighed fra ca. kl.16-19)

Festival værter
Vi får besøg af en række udenlandske og danske grupper. Hvis det er muligt vil vi tilknytte en vært/værtinde til hver gruppe, som kan vise rundt i byen og være behjælpelig med lidt praktisk under deres ophold hos os. Vi sørger for at I bliver klædt godt på med information.
Optimalt hvis der er frivillige som kan gæsternes sprog.
Vi sørger en vært til hver gruppe fra følgende lande:
Rusland (gerne samme person fredag og lørdag)
Italien (gerne samme person fredag og lørdag)
England (gerne samme person fredag og lørdag)
Frankrig (er dækket)
Danmark (én pers. enten fredag eller lørdag)

Paradevagter
6-8 personer der følger paraden gennem byen.
Mødetid fredag 15.9. kl. 10-13 til den lille parade og igen kl. 16-19 til den store parade.

Kreative hænder – arbejdet er i fuld gang
Selvom vi har fået en del hjælp, så meld gerne tilbage hvis du vil være en del af den kreative gruppe der arbejder med klargøring af masker, kostumer, giganter mv. Omfang og tidspunkter aftales individuelt efter tid og behov. Skriv til kontakt@maskefestival.dk (holder ferie indtil 10.7.)

Catering hjælp
Under afviklingen af festivalen har vi brug for personer der har ansvaret for forplejning af artister, frivillige og personale i særligt medarbejderområde der også fungerer som pause rum under festivalen.
Tidsrummet forventes at være fredag kl. 14-23 og lørdag 10-23, og det handler derfor om følgende måltider:
Aftensmad fredag
Frokost lørdag
Aftensmad lørdag

LØN og INFO (Maskefestival)
Det er ulønnet arbejde. Alle der påtager sig en rimelig vagt/opgave får en festival T-shirt, mad, drikke, samt en billet til forestillingen Hotel Paradiso der spiller under Maskefestivalen.
Kulturcenterets kontor vil være bemandet. Her er der check in for frivillige og artister. Her kan også hentes info om arrangementet.

 

JUL I GRØNNEGADE
Endnu ikke defineret, men der kan sikkert bruges hjælp til udsmykning mv. både generelt og ifm. vort julemarked den anden weekend i december. Ved julemarkedet kan der også blive brug for praktisk hjælp til afvikling. Mere info følger.

KONCERTER OG SHOW SÆSON SEPTEMBER 2017 - MAJ 2018
(primært til arrangementer i Ny Ridehus – se kalenderen hvad det måske er)

Bandcare
En gruppe af frivillige der på skift kan tage sig af værtskabet med forplejning til vore artister. Det vil ske i samarbejde med kulturcenterets personale. Mødetiden varierer, men påregn at det er fra midt på eftermiddagen til sent aften.

Guestcare/publikumsvært
En gruppe af frivillige der på skift medvirker til at tage imod publikum til vore arrangementer, assistere ved billettering, hjælpe gæster ved trapper og elevator, samt finde på plads når der er nummererede pladser. Mødetiden kan variere, men vil oftest være i tidsrummet 18-23

LØN og INFO (Jul og koncertsæson)
Det er ulønnet arbejde. Der vil være krav til påklædning og alkoholforbud. Der kan blive tale om krav til levering af relevant ren straffeattest og i nogen tilfælde børneattest. Der vil være fri adgang til et antal af kulturcenterets arrangementer og drikkevarer til personalepris.

Kontakt

Ring og hør nærmere

5588 3940

 

Eller skriv en mail

kulturcenteret@naestved.dk